بزرگترین سیاهچاله در نزدیکی کره زمین کشف شد!

دانشمندان یک سیاهچاله غول‌پیکر کشف کرده‌اند که نه تنها بزرگ‌ترین سیاهچاله ستاره‌ای در کهکشان ما بلکه به طرز شگفت‌انگیزی به ما نیز نزدیک است! این سیاهچاله عظیم که تنها ۲۰۰۰ سال نوری با زمین فاصله دارد، یکی از نزدیک‌ترین سیاهچاله‌های شناخته شده است.

بزرگترین سیاهچاله در نزدیکی کره زمین کشف شد!
پژوهشگاه هوافضا؛ مرکزی برای تحقق اهداف فضایی کشور

پژوهشگاه هوافضا؛ مرکزی برای تحقق اهداف فضایی کشور

پژوهشگاه هوا و فضا ذیل وزارت علوم تشکیل و آغاز به کار کرد. از جمله اهداف پژوهشگاه می‌توان به شناسایی و معرفی فناوری‌های هوافضایی و همکاری با سازمان‌ها و نهادهای مربوط برای دستیابی به آخرین دستاوردهای پژوهشی در زمینه هوافضا اشاره کرد.

ماهواره‌های "ناهید۲، سامان ۱ و پارس ۱" در ۱۴۰۳ پرتاب می‌شوند

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: اتمام نمونه دوم ماهواره پارس۱، تکمیل تست‌های نهایی ماهواره ناهید۲ و سامان۱ و آماده‌سازی آنها برای پرتاب و نیز تجاری‌سازی دستاوردها در سطح بین‌المللی از دیگر برنامه‌های مهم پژوهشگاه در سال ۱۴۰۳ است.

ماهواره‌های "ناهید2، سامان 1 و پارس 1" در 1403 پرتاب می‌شوند
Default Image

"ایران" در میان ۱۲ کشور دارای چرخه کامل ساخت تا پرتاب ماهواره و ششمین کشور موفق در پرتاب موجود زنده به فضا

از میان کشور‌های صاحب چرخه فضایی تاکنون ۶ کشور موفق به پرتاب موجودات زنده به فضا شده‌اند و در حوزه ماهواره‌بر صرفاً ۱۲ کشور توانمندی طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره‌بر را دارند که ایران یکی از این ۱۲ کشور در جهان است.

Default Image

ماهواره در آستانه پرتاب "ناهید ۲" گام بلند ایران برای دستیابی به ماهواره‌های مخابراتی زمین‌‌آهنگ + تصاویر

ماهواره ناهید ۲ نخستین گام کشورمان از برنامه راهبردی دستیابی به ماهواره مخابراتی زمین آهنگ است؛ ماهواره ناهید ۲ با جرم ۱۲۰ کیلوگرم توسط پرتابگر سیمرغ در مدار ۵۰۰ کیلومتری با شیب ۵۶ درجه تزریق خواهد شد.


برگزیده
یاداشت